13 жовтня 2008 р.

Інформація про проведення творчої зустрічі переможців та лауреатів обласного конкурсу «Школа року»


На виконання листа Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації від 30.09.2008 року № 01-10/5204 та відповідно до річного плану Харківського обласного науково-методичного інституту безперервної освіти 08 жовтня 2008 року на базі Харківської гімназії № 46 ім. М.В. Ломоносова Харківської міської ради Харківської області відбулася творча
зустріч переможців та лауреатів обласного конкурсу «Школа року» за темою «Упровадження та розповсюдження освітніх інновацій, ефективного педагогічного досвіду в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів регіону».


Творча зустріч була організована з метою обміну досвідом щодо впровадження інноваційних технологій та моделей ефективного педагогічного досвіду в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів регіону і підготовки учасників до управління процесом технологізації ефективного педагогічного досвіду та інноваційної діяльності.

Сєдова Т.Д. (директор) презентувала досвід роботи за темою «Стратегічні орієнтири розвитку Харківської гімназії № 46 ім. М.В. Ломоносова». З доповіддю та презентацією науково-методичної роботи гімназії за темою «Інноваційні підходи до організації пізнавальної діяльності учнів» виступила заступник директора з навчально-виховної роботи Зибіна В.В. «Проблемний метод навчання як засіб розвитку соціально-орієнтованих якостей особистості» висвітлила Божинова Ф.Я., завідувач кафедри Харківської гімназії № 46 ім. М.В. Ломоносова. Окремим важливим етапом творчої зустрічі стали інтерактивні ігри «Реформи починаються знизу» та «Коло успіху».
Під час панельної дискусії учасники творчих груп внесли пропозиції щодо модернізації проведення обласного конкурсу «Школа року»:
1. Запровадити диференційований підхід до визначення фіналістів конкурсу відповідно до типів загальноосвітніх навчальних закладів (загальноосвітні навчальні заклади, школи нового типу, малокомплектні сільські школи).

2. Етапи:
• подання матеріалів (заявка, візитка закладу);
• заочний – визначення результативності діяльності (при підрахунку рейтингів ураховувати відносні показники);
• захист досвіду (чітке дотримання регламенту, всіх правил);
• чіткий алгоритм презентації з активною формою захисту (вчителі, учні, батьки, громадськість);
• заключний етап проводити у червні (у закладах).
3. Збільшити матеріальне заохочення переможців та ввести нагородження всіх учасників конкурсу.


Також були визначені інноваційні підходи до запровадження наукових підходів для підвищення якості освіти:


1. Створення нового освітнього середовища.
2. Формування інноваційного стилю діяльності.
3. Удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного процесу.
4. Систематизація інформаційно-аналітичного матеріалу.
5. Створення інформаційної бази.
6. Використання традиційних і нових прийомів та методів роботи.
7. Створення єдиного інформаційного середовища.
8. Орієнтація навчально-виховного процесу на використання мультимедіа.
9. Підвищення рівня фахової майстерності педагогів.
10. Ефективне використання навчальних програм.
11. Підтримка потенційно обдарованих дітей.
12. Допомога молодим учителям (рада настановників і кураторство настановників на районному рівні).
13. Створення цільової комплексної програми «Розвиток» з урахуванням співпроектів.
14. Організація та створення системи роботи з батьками щодо їхньої педагогічної компетентності.
15. Модель співпраці з загальноосвітніми навчальними закладами.



Учасники творчих груп виробили напрями організації інноваційної діяльності педагогічного колективу:

Учасники творчої зустрічі мали можливість ознайомитися з матеріально-технічним та науково-методичним забезпеченням організації діяльності гімназії, відвідати бібліотеку, спортивну залу, навчальні кабінети, шкільні музеї.

У творчій зустрічі взяли участь спеціалісти районних (міських) відділів (управлінь) освіти та методисти районних (міських) методичних кабінетів, які здійснюють науково-методичний супровід інноваційної діяльності, керівники загальноосвітніх навчальних закладів, що стали переможцями та лауреатами обласного конкурсу «Школа року» (2006-2008), представники обласної ради директорів загальноосвітніх навчальних закладів.
Цікаві і конструктивні пропозиції та побажання щодо вдосконалення роботи були висловлені учасниками творчої зустрічі під час вхідного і вихідного анкетування.


Узагальнена анкета вхідного діагностування
учасників творчої зустрічі переможців та лауреатів
обласного конкурсу «Школа року»


У вхідному анкетуванні взяли участь 69 респондентів.

1. Посада:
спеціалісти РВО та методист;и РМК – 35 осіб (51%);
керівники ЗНЗ – 24 особи (35%);
представники обласної ради директорів ЗНЗ – 10 осіб (14%).
2. Вік:
до 30 років – 8 осіб (12%);
30-39 років – 19 осіб (28%);
40-49 років – 25 осіб (36%);
50 років і більше – 17 осіб (24%).
3. Стать:
жіноча – 49 осіб (71%); чоловіча – 20 осіб (29%).
4. Педагогічний стаж:
до 10 років – 12 осіб (17%);
10-20 років – 21 особа (30%);
понад 20 років – 36 осіб (52%).
5. Категорія:
спеціаліст – 18 осіб (26%);
друга – 7 осіб (10%);
перша – 15 осіб (22%);
вища – 29 осіб (42%).
6. Звання (якщо є):
вчитель-методист – 29 осіб (42%);
старший вчитель – 5 осіб (7%);
немає – 35 осіб (51%).
7. Тип школи, у якій працюєте:
сільська – 15;
міська – 15;
загальноосвітня – 13;
спеціалізована – 2;
ліцей – 5;
гімназія – 12;
дитячий садок – 1;
НВК – 1.
8. Які питання Ви б хотіли розглянути під час творчої зустрічі?
1. Організація інноваційної діяльності вчителів та стимулювання їх праці.
2. Мультимедійні технології навчання.
3. Шляхи підвищення якості освіти.
4. Управлінські аспекти щодо впровадження інноваційних технологій
у діяльність закладу.
5. Ознайомитися з досвідом навчальної та методичної роботи гімназії та освітніми інноваціями, які впроваджуються в роботу.
6. Досвід та результати впровадження освітніх інновацій.
7. Організація проведення районного етапу конкурсу «Школа року».
8. Ознайомитися з матеріально-технічним забезпеченням гімназії.
9. Наукові підходи до сучасного визначення якості освіти.
10. Інноваційні підходи щодо організації пізнавальної діяльності учнів.
11. Ефективність освітніх інноваційних технологій у роботі вчителя.
12. Основні аспекти оцінки діяльності загальноосвітнього навчального закладу – учасника конкурсу «Школа року».
9. Які у Вас пропозиції щодо вдосконалення форм роботи обласного конкурсу «Школа року»?
1. Виїзд журі в усі школи, що беруть участь у конкурсі.
2. Проведення консультацій для учасників конкурсу методистами ХОНМІБО.
3. Запрошувати на творчі звіти шкіл керівників – учасників конкурсу.
4. Інформувати протягом року загальний педагогічний колектив області про учасників конкурсу.
5. Запровадити номінацію «Школа року I-III ступенів».
6. Етап презентації досвіду роботи школи робити одночасно для всіх учасників конкурсу.
7. Узагальнювати досвід шкіл за номінацією, яку виграє загальноосвітній навчальний заклад.
10. Як, на Вашу думку, можна модернізувати фінал проведення обласного конкурсу «Школа року»?
1. Знайомити учасників конкурсу з результатами.
2. Запрошувати учнів, батьків, педагогічний колектив.
3. Підвищити матеріальне заохочення переможців.
4. Ввести нагородження грамотами всіх учасників конкурсу.
11. Ваші очікування від творчої зустрічі.
1. Конструктивні поради щодо впровадження інноваційних технологій.
2. Інформативність, результативність, обмін досвідом.
3. Ознайомлення з досвідом роботи педагогічного колективу гімназії.
4. Збагатитися новими ідеями, познайомитися з цікавими людьми.
5. Можливість співпраці з гімназією.
6. Перейняти досвід роботи шкіл-переможців конкурсу «Школа року».
7. Почути про нові та ефективні методи роботи, які привели гімназію до перемоги в обласному конкурсі «Школа року».
8. Знайомство з досвідом інших шкіл щодо участі в конкурсі «Школа року».
9. Збагатити досвід презентації освітніх проектів.


Узагальнена анкета вихідного діагностування
учасників творчої зустрічі переможців та лауреатів
обласного конкурсу «Школа року»


У вихідному анкетуванні взяли участь 69 респондентів.

1. Наскільки змістовною, на Ваш погляд, була творча педагогічна зустріч?
1 – 0;
2 – 0;
3 – 0;
4 – 0;
5 – 69 (100%).
2. Наскільки атмосфера творчої педагогічної зустрічі була комфортною та сприяла ефективній роботі?
1 – 0;
2 – 0;
3 – 0;
4 – 0;
5 – 69 (100%).
3. Укажіть, що в рамках творчої педагогічної зустрічі було найбільш корисним для Вас?
1. Інноваційні підходи до організації пізнавальної діяльності учнів.
2. Екскурсія по гімназії.
3. Спілкування з педагогічним колективом гімназії та учасниками творчої зустрічі.
4. Презентації досвіду вчителів майстер-класу.
5. Обмін досвідом роботи під час панельної дискусії.
4. Чи задовольняються Ваші потреби щодо розуміння сучасної освітньої ситуації?
Так – 61 (88%);
частково – 8 (12%);
ні – 0.
5. Ваші пропозиції щодо спільної роботи з ХОНМІБО.
1. Проводити творчі зустрічі частіше.
2. Організовувати більше екскурсій до кращих закладів області.
3. Запровадити систему семінарів на тему освітніх інновацій.
4. Організувати участь сільських учителів у майстер-класах.
5. Проводити творчі зустрічі в дошкільних навчальних закладах міста та області.
6. Продовжувати співпрацю на гуманістично-демократичній основі.